Blog

6 valkuilen bij de realisatie van een narrowcasting systeem

24-10-2016 Geschreven door Kevin Hersbach

valkuilen narrowcasting.jpgMisschien heeft u de opdracht gekregen om een narrowcasting systeem aan te schaffen voor uw organisatie. Of bent u zelf op het idee gekomen dat narrowcasting precies is wat uw bedrijf nodig heeft. Super! Dan kunt u op zoek gaan naar een goed platform, de informatieschermen op laten hangen en dan weer terugkeren naar uw normale werkzaamheden. De kans dat het systeem dan binnen de kortste keren verouderd is en niet (optimaal) gebruikt wordt, is groot.

Om een narrowcasting systeem draaiende én interessant te houden, zijn wel wat inspanningen nodig. Daarom is het belangrijk om goed over de onderstaande punten na te denken vóórdat u een narrowcasting systeem laat implementeren:

1. Narrowcasting displays op de verkeerde plaatsen

Voor de implementatie moet goed nagedacht worden over de plaats waar de displays moeten komen. De aandacht van medewerkers en bezoekers moet makkelijk naar de schermen getrokken kunnen worden, de ruimte moet dus niet te vol staan met andere aandachttrekkers. Plaats de displays ook niet op een plaats waar mensen haastig langskomen en niet de tijd kunnen nemen om naar de informatie te kijken.

2. Uw doelstelling uit het oog verliezen

Welke doelstellingen heeft u voor uw narrowcasting opgesteld en hoe passen deze in uw communicatiemix? Wilt u alleen uw medewerkers en bezoekers informeren en op de hoogte houden? Of wilt u interactie realiseren? Zorg dan dat de gebruiker getriggerd wordt om ergens op te klikken en iets te ontdekken of meer informatie te krijgen. Houdt deze doelstelling bij het creëren van uw content altijd in gedachten. Zo sluit de content op uw narrowcasting schermen altijd aan op de doelstelling ervan.

3. Content wordt niet ge-update

Na de realisatie van uw narrowcasting oplossing is het actueel houden van de informatie het allerbelangrijkste. Als mededelingen op uw displays niet ge-update worden zal uw publiek er na verloop van tijd niet meer naar kijken. Maak dus goede afspraken over wie de content beheert. U kunt medewerkers van diverse afdelingen de taak geven om uw digital signage content regelmatig te vernieuwen of het beheer vanaf één centrale plek laten doen.

4. Uw boodschap is onduidelijk voor het publiek

Zorg ervoor dat uw publiek weet wat ze met de getoonde informatie moeten. Moeten ze een actie ondernemen? Waar is aanvullende informatie te krijgen? Tot wanneer loopt de getoonde aanbieding en voor welke producten geldt die precies? Laat het duidelijk zijn wat voor reactie er wordt verwacht.

5. De content is niet in lijn met andere uitingen

Al uw communicatie-uitingen zouden dezelfde stijl en uitstraling moeten hebben, dus ook uw narrowcasting content. Is de stijl op uw digital signage schermen ineens heel anders? Dan is het onherkenbaar voor bezoekers en collega’s. Maar als uw content wel herkenbaar in uw huisstijl past, waarborgt u uw professionaliteit en lokt u eerder een positieve reactie bij uw publiek uit. Als u grafisch vormgevers in huis heeft die bekend zijn met uw huisstijl, is dat natuurlijk super. Maar u kunt uw content ook in uw eigen huisstijl laten ontwerpen door uw narrowcasting partner, met in narrowcasting gespecialiseerde vormgevers.

6.  Uw software raakt verouderd

Naast uw content moet u ook uw software up-to-date houden. Als uw software veroudert kunt u niet altijd profiteren van alle functionaliteiten en mist u verbeteringen in gebruiksvriendelijkheid. Narrowcasting bedrijven blijven continu hun software verbeteren en daar kunt u voordeel uit halen. Zorg dus dat u zelf achter software updates aan gaat als uw narrowcasting partner het niet zelf aanbiedt. U profiteert er tenslotte zelf van.

Als u van te voren goed over deze aspecten nadenkt voorkomt u dat u in deze valkuilen trapt. Ontdek nog veel meer over Narrowcasting, van de trends en voordelen tot de techniek en verschillende toepassingen in ons e-book.

Kevin Hersbach

Written by Kevin Hersbach

Manager Presales

Gratis advies? BIS|Econocom helpt je graag verder:

015 287 487
Vraag / Offerte