PSA Antwerp

Referenties

PSA Antwerp

Het verhaal van PSA Antwerp begon in 2002, met de fusie van twee gevestigde havenbedrijven, Hessenatie en Noord Natie. Deze twee bedrijven met een eeuwenlange ervaring werden samen één van de belangrijkste spelers in de Antwerpse haven. Onmiddellijk na de fusie werd de nieuwe onderneming overgenomen door PSA International, één van de grootste havengroepen ter wereld gespecialiseerd in container behandeling, met thuisbasis in Singapore.

De PSA Groep is actief in havenprojecten in Azië, Europa en Amerika, met als belangrijkste vlaggenschepen de PSA Singapore Terminals en PSA Antwerp. Als de geprefereerde havenoperator in alle wereldhavens, behandelt PSA zo'n 203.400 containers per dag, wat in 2017 neerkwam op een totaal van 74,25 miljoen TEUs (twenty foot equivalent units). De terminal in Singapore neemt van dit cijfer een kleine helft voor zijn rekening. Het Belgische PSA Antwerp is de grootste investering van PSA buiten Singapore.

BIS al jaren trouwe leverancier van de audiovisuele uitrusting

Het hoofdkwartier in de Napelsstraat huisvest diverse diensten van PSA, gaande van IT, HR tot administratie en marketing. Alle meetingrooms zijn uitgerust met 65” Samsung displays en Barco Clickshare units voor een vlotte connectiviteit. Enkele jaren geleden zijn we gestart met de uitrol van een groot digital signage netwerk dat ondertussen meer dan 80 beeldpunten bevat. Dankzij het BISID systeem met gekoppelde CMS beschikt de klant over een perfect schaalbaar systeem. De displays zijn netjes ingedeeld per kaai en daarnaast zitten ze ook in subgroepen met bijvoorbeeld enkel operationele content, interne communicatie, informatie voor truckers, safety screens, … De klant heeft dus overzicht en kan makkelijk een berichtje naar een bepaald scherm sturen of inplannen om te verschijnen op een tijdstip naar keuze.

Waarom nog een apart content management systeem?

In heel veel situaties moet het narrowcasting systeem ook snel bediend kunnen worden door marketeers, communicatiemedewerkers, telefonistes en secretaresses zonder opleiding of enige ICT achtergrond. Daarom heeft BIS er met de Content Runner (browser-based CMS pakket) voor gezorgd dat deze taak eenvoudig en door iedereen uit te voeren is. Onderscheidend daarbij is ook dat het beheer van de narrowcasting presentatie losstaand uit te voeren is. Indien er iets moet veranderen aan het logo of huisstijlkleuren kan de klant dit nog steeds zelf gaan sturen in het Designer programma.

We hebben er voor gekozen om zonder beperkingen gebruikersrollen aan te maken, dit wil zeggen dat de persoon die inlogt enkel de schermen kan aansturen van zijn afdeling. Daarnaast zijn er ook enkele Superadmins die overal zaken kunnen posten. Ondertussen heeft BIS de klant zo opgeleid dat ze zelf deze users aanmaken voor nieuwkomers, of voor gebruikers die meer verantwoordelijkheid krijgen.

Hoe gaat PSA om met deze CMS?

Men kan dus via de browser gebruik maken van de Contentrunner indien men verbonden is met het PSA netwerk. Hiermee worden de bestaande BIS ID applicaties gebypassed (=efficiënter) en hoeft er geen lokale software te worden geïnstalleerd bij de gebruikers. De narrowcasting applicatie zal altijd en overal toegankelijk zijn mits de gebruiker geconnecteerd is op het PSA netwerk. Alle gegevens blijven lokaal bewaard op de server van PSA, dit CMS systeem zit hier bewust niet in de cloud. PSA is enorm begaan met security, denk maar aan de inhoud van bepaalde cargo schepen, uurroosters van de ploegensystemen etc. Deze informatie mag absoluut nooit op straat komen te liggen. De virtuele server die door PSA wordt gebruikt om PADS op te hosten functioneert tevens als Content Runner server. Alle via de webbrowser geuploade content komt terecht in een submap van de bestaande Content Library. Alle data blijft dus ook offline gecached per beeldpunt, er wordt nooit content gestreamed over het netwerk aangezien alle viewer pc’s synchroniseren met de content library.

Wil u graag meer informatie over dit project of graag een introductie in Digital Signage, CMS, dataproviders en content sturing? Bel BIS: 015 287 487 of neem contact op via de mogelijkheden rechts.

Gratis advies over Referenties? BIS helpt u graag verder:

Bel

015 287 487

Wij bellen u ook graag:

bedankt voor uw aanvraag

probleem bij verzenden

Chat direct

Mail

bedankt voor uw aanvraag

probleem bij verzenden

Ontvang uw offerte

bedankt voor uw aanvraag

probleem bij verzenden

adressen en route