Referenties

Unilever

Duurzaam leven tot gemeengoed maken

Dagelijks gebruiken 2,5 miljard mensen Unilever producten om er goed uit te zien, zich goed te voelen en meer uit het leven te halen. Dat is ongeveer een derde van de wereldpopulatie die kiest voor bekende namen zoals Lipton, Knorr, Dove en Hellmann’s en iconische lokale merken zoals Bango in Indonesië en Suave in de VS. Sterker nog, dertien van de top 50 merken ter wereld zijn eigendom van Unilever. We leven in een wereld die steeds minder zekerheden biedt en die steeds sneller verandert.

De temperaturen stijgen, er zijn vaker droogtes, voedsel wordt steeds schaarser, de kloof tussen rijk en arm neemt toe en miljarden mensen hebben nog steeds geen toegang tot basishygiëne en sanitaire voorzieningen. Maar de maatschappij verandert. Er is een verschuiving naar bewustere en duurzamere consumptie waarbij individuen steeds meer persoonlijke verantwoordelijkheid nemen voor de impact van hun aankoopbeslissingen. Daarom is het doel simpel: duurzaam leven tot gemeengoed te maken. BIS|Econocom kwam als winnaar uit de bus om de verhuis en integratie te verzorgen van het nieuwe pand.

Breng de meeting room naar de mensen in plaats van de mensen naar de meeting room

Samen met de klant werd gekozen om de gebruikers via Crestron Mercury connectie te laten maken met elke meetingroom. (klein of groot) Deze Crestron telg combineert alle essentiële tools voor telefonie, conferenties, samenwerking en presentaties in één gebruiksvriendelijke console. Dankzij Mercury kunnen gebruikers beeld en geluid meteen en veilig vanaf het persoonlijke device aan de rest van de ruimte presenteren.

De gebruiker kan via de Mercury eenvoudig samenwerken met collega’s via de persoonlijke laptop en een webconferentie opstarten via Starleaf & Microsoft Teams. Daarnaast is ook een koppeling mogelijk met Cisco Spark, Skype® voor Bedrijven, Cisco WebEx®, GoToMeeting®, BlueJeans, Zoom of Slack®. Met dit device zit je dus niet met een vender lock-in.

Samsung FLiP: collaboratie voor iedereen

Samenwerken, brainstormen, vergaderen… onmisbaar in de zakelijke wereld van vandaag. Toch valt het in de praktijk nog altijd niet mee om dit goed te faciliteren. Apparatuur die interactieve vormen van collaboration ondersteunt, heeft vaak erg veel mogelijkheden, welke het gebruik soms nodeloos ingewikkeld maakt. Diverse meetingrooms zijn uitgerust met de Samsung FLiP. Whiteboarding maar ook een eenvoudige connectie maken met de laptop stonden hoog op het lijstje van de verwachtingen.

Informeren, betrekken en inspireren op de werkvloer

Communicatie naar het personeel is uiteraard van groot belang, ook bij Unilever. Er werd gekozen voor de cloud variant van ons digital signage systeem. Via 18 displays (formaten van 48” tot 75”) verspreid over de afdelingen en restaurant, blijft iedereen op de hoogte van wat er leeft op en naast de werkvloer. Elke afdeling kan individueel content posten, maar tegelijk kan er ook snel nieuws naar elk beeldpunt gepusht worden (indien relevant voor alle werknemers). Dit alles is eenvoudig opgelost via gedeelde netwerkmappen die afdelingsspecifiek zijn. De gebruiker moet enkel zijn slide of video in de juiste map slepen.

De look & feel van de content werd tevens door BIS verzorgd, de opmaak van diverse templates sluit dan ook naadloos aan met de prachtige huisstijl van Unilever. Er werden diverse datakoppelingen gemaakt zodat een groot deel van de informatie zichzelf up-to-date houdt. (RSS & XML feeds, links naar Powerpoints etc.)

Via deze weg willen we Unilever bedanken voor het vertrouwen en de leuke samenwerking. We wensen jullie veel productieve meetings toe in het prachtige pand! Wilt u ook innoveren met technologisch slimme audiovisuele oplossingen? Bel BIS: 015 287 487 of neem contact op via de mogelijkheden rechts. Hieronder nog enkele impressies van frisse content op de informatieschermen.




Gratis advies? BIS|Econocom helpt je graag verder:

015 287 487
Vraag / Offerte