Werkplekbeheer

Optimale inzet van flexplekken & ruimtes

Met de trend van Het Nieuwe Werken is de behoefte aan een snel inzicht in de beschikbare werkplekken of vergaderruimtes groot. De werkplek is immers meer en meer van een vast bureau naar flexplekken verschoven. Steeds vaker werken werknemers vanaf iedere denkbare plek waar een laptop of tablet geopend en met het bedrijfsnetwerk verbonden kan worden. Staat iemand in de file? Grote kans dat de “vaste” flexplek bezet is, waardoor er langer dan wenselijk gezocht moet worden naar een alternatieve werkplek.

Werkplekken en collega’s zoeken en vinden

Niet voor iedere werknemer is standaard een werkplek nodig op kantoor. Om onzekerheid bij je werknemers weg te nemen over de beschikbaarheid van een werkplek zijn er systemen die hier realtime inzicht in geven. Ook zie je waar collega’s op dat moment zitten. Ideaal om aan te sluiten bij het team waar je op dat moment graag mee werkt. Een mooie aanvulling is de mogelijkheid om persoonsgebonden ID cards (personeelspassen) via RFID uit te lezen met paslezers, die op hun beurt weer gekoppeld zijn aan het Room Management systeem.

Inzicht in gebruik van ruimtes en werkplekken

Beheerders lopen vaak tegen het probleem aan dat de bezettingsgraad moeilijk inzichtelijk te krijgen is. Met de juiste technologie krijg je gebruiksinzicht; hoeveel en wanneer gebruiken medewerkers de werkplekken en vergaderruimtes? Met deze informatie kun je onderbouwde aanpassingen doorvoeren om je kantooromgeving te optimaliseren.

Meer weten over beheer van werkplekken? Neem contact op via mail of chat.

Ga terug naar Workplace Management.

Gratis advies over Werkplekbeheer? Vraag het een expert:

Bel

015 287 487

Wij bellen je ook graag:

Chat direct
Mail
Ontvang je offerte