Data analyse en optimalisatie

Inzicht in gebruik helpt je jouw vergaderfaciliteiten te optimaliseren

Slimme systemen voor het efficiƫnter benutten van werkplekken en vergaderruimtes geven meer inzicht in het gebruik van de faciliteiten. Met deze waardevolle data kunnen eenvoudig analyses worden gemaakt waarmee faciliteiten nog beter op de gebruikers zijn af te stemmen. Hoeveel van de overlegruimtes en werkplekken worden er daadwerkelijk gebruikt? Welke faciliteiten zijn het populairst? Op welke dagen is de bezetting het hoogst? Waardevolle informatie voor iedere facilitair manager!

Hoeveel en wanneer zijn onze werk- en vergaderruimtes in gebruik?

Je ruimtereserveringssysteem verzamelt data over hoeveel je ruimtes gebruikt worden en of hier daadwerkelijk wordt ingecheckt of weer vrijgegeven worden (no show). Door middel van beacons en sensors in vergaderruimtes en op werkplekken kun je bijhouden hoeveel deze door de week heen gebruikt worden. Sommige AV apparatuur meet daarnaast hoeveel zij en hoe lang zij gebruikt worden.

Schoonmaak en onderhoud afgestemd op gebruik

Met deze gegevens is het een stuk makkelijker om te zorgen voor een zodanig aantal werkplekken en vergaderruimtes dat er geen leegstand is maar ook geen gevoel van tekort ontstaat. Ook voor het inplannen van onderhoud biedt het uitkomst. Als uit je analyse blijkt dat het op vrijdagmiddag lekker rustig is, is dat het beste moment om alle apparatuur te checken, lampen te vervangen of extra grondig schoon te maken.

Advies op maat?

Onze experts adviseren je graag hoe jij ook inzicht kunt krijgen in het gebruik van jouw vergader- en werkplekken.

Bel BIS|Econocom: 015 287 487 of gebruik het contactblok rechts.

Ga terug naar Workplace Management.

Gratis advies? Vraag het een expert:

015 287 487
Vraag / Offerte

Neem een kijkje in onze digitale showroom

Bekijk al onze ruimtes in 360°