Hoe richt u uw Collaboration ruimte in? 5 tips!
02-07-2019 Geschreven door Dennis Bijkerk
Hoe werk je samen in groepen en profiteer je optimaal van de beschikbare ruimte en tijd? Dennis Bijkerk, Senior Consultant & Project Coördinator bij BIS|Econocom (marktleider op het gebied van o.a. collaboration-oplossingen) geeft je hieronder vijf waardevolle tips.
Plaats- en tijdonafhankelijk samenwerken is een hot topic. En niet zonder reden; de efficiëntie-voordelen en de daaraan gekoppelde kostenbeheersing zijn groot. Juist vanwege de enorme potentie van collaboration krijg ik vaak de vraag: “Waar let je op als je een collaborationruimte inricht?”.
Iedereen die deze vraag naar de inrichting van een collaborationruimte stelt, is goed bezig en verdient een compliment. Want die beseft dat een succesvolle implementatie van collaboration-technologie veel verder gaat dan de selectie van de juiste apparatuur. Niet alleen de apparatuur, maar vooral de ruimte waarin deze wordt geïntegreerd maakt het verschil. Het gaat om bricks, bytes and behavior. En door deze oplossing in een as-a-service abonnement af te nemen, valt de investering ook nog te overzien.
Hieronder geef ik je vijf tips.
Bij het inrichten van de perfecte Collaboration ruimte zijn meerdere componenten bepalend. Daarbij gaat het niet alleen om hardware en techniek, maar zeker ook om beleving. Denk daarom aan de onderstaande punten bij de inrichting van uw Collaboration ruimte(s).
Misschien heb je er al van gehoord; de Huddle room, oftewel een super compacte meeting room voor drie tot vier personen. Neem deze oplossing zeker in overweging als je actief nadenkt over collaboration. In een Huddle room zijn alle hierboven beschreven tips al meegenomen.
Eens samen uitgebreider van gedachten wisselen over dit boeiende onderwerp? Bel of e-mail me en we maken een afspraak. Ik kijk ernaar uit!
Solution Architect