Referenties

Barbier | Stijlbar 'De Corbie'

Videowall, raadzaal

Sinds de samensmelting van BIS & Mood Media wordt er steeds vaker samengewerkt om klanten nog beter te voorzien van visuals, audio, ICT, … Recent was een Barbier|Stijlbar met verschillende vestigingen aan beurt, een mooi uitdagend project dat de synergie extra in de verf zet.

Het stijlteam vormt het kloppend hart van De Corbie Barbier|Stijlbar. Het is een jong team met goesting dat steeds op de hoogte blijft van nieuwe trends en stijlen. De Corbie schenkt veel aandacht aan opleiding en ervaring van eigen personeel. Deze Barbier|Stijlbar staat voor een unieke totaalbeleving in een ongedwongen, vrolijke sfeer. De zaakvoerders investeren dan ook met plezier in een sterke en persoonlijke relatie met de klanten en maken graag tijd voor hen vrij, hierdoor leren ze elkaar snel kennen en kunnen ze blindelings vertrouwen op deskundig advies. Door deze persoonlijke relatie en uitstekende in-house kennis van de laatste trends willen ze hen inspireren rond hun persoonlijke stijl.

Mood Media was verantwoordelijk voor het Audio en muziek luik gaande van een gevarieerd muziekabonnement tot het plaatsen en inregelen van de BOSE DS16S opbouwspeakers en de Cloud 100v, 120W eindversterker. Dankzij de exclusieve MODELER®-software van BOSE kunnen de belangrijkste geluidsparameters nauwkeurig worden voorspeld waardoor de kappersruimte mooi gevuld wordt met muziek.

Videowall, raadzaal

Al snel in het proces werd er gesproken over de muziek die in De Corbie de sfeer mee zou bepalen. Het mocht een opgewekte en hedendaagse mix van muziek zijn, afgewisseld met klassieke pophits . Aan de hand van een voorstel met demo werden er een aantal muziekgenres gekozen door de eigenaars. Verder hebben we een “dayparting” schema ingesteld, waardoor de muziek ’s ochtends wat rustiger begint en, naarmate de dag vordert, de intensiteit wat verhoogt. Moods ProFusion iS maakt dit allemaal mogelijk. Dit toestel is een krachtige en betrouwbare muziekspeler, die helemaal op maat ingesteld wordt en zo de perfecte sfeer creëert.

BIS nam het visuele luik voor zijn rekening. Er wordt gewerkt met diverse professionele Samsung LFD’s van 32”, 40” tot 46”. Deze schermen zullen vele uren per dag ononderbroken moeten werken, daarom zijn deze monitoren zo opgebouwd dat ze probleemloos 16u per dag kunnen presteren, beveiligd zijn tegen inbranden en veel helderder zijn dan een gewone consumenten TV terwijl ze ook nog eens minder reflecteren. De content op deze displays wordt via de MVision player intuitief aangestuurd, er werd gekozen voor het cloud-based digital signage platform dat de Barbier|Stijlbar in staat stelt om hun boodschap te tonen op een eenvoudige, gecontroleerde en geuniformiseerde manier. Nog een sterk punt van dit platform is de uitbreidbaarheid zodat mogelijks extra winkels in de toekomst zeer snel van audiovisuele content kunnen voorzien worden. Mood Media stond in voor de content en configuratie, BIS nam dan weer de opleding voor zijn rekening.

Videowall, raadzaal

Kunst heeft ook een plaats in deze hippe zaak, gezien de klant echt naar een grootbeeld formaat op zoek was heeft BIS voor projectie gekozen, met name een Hitachi CP WX4022N beamer. Deze biedt een WXGA resolutie aan 4000 Lumen, uitstekende specificaties dus voor beeldweergave in deze trendy zaak.

BIS & Mood Media willen via deze weg De Corbie Barbier|Stijlbar extra bedanken voor de aangename samenwerking tijdens het volledige projecttraject.

Ga terug naar het referentieoverzicht.

Gratis advies? BIS|Econocom helpt je graag verder:

015 287 487
Vraag / Offerte